tiistai 11. tammikuuta 2011

Nyt jo hiuksissakin edistystä?!

Viimeisessä kirjoituksessani mainitsin hiuksistani lyhyesti, tämä teksti on omistettu hiusongelmilleni. Eli mulla on tosi ohuet ja hennot hiukset ollut aina, ja helposti rasvoittuvat. Koko ikäni olen pessyt niitä ihan tavallisella shampoolla ja hoitoaineella. Tietenkin halusin siirtyä myös luonnonkosmetiikkaan luomuinnostuksen myötä.

Aluksi pesin Ole Hyvän mustikka-shampoolla mutta siinähän ei ollut mitään tehoa. Nyt minulla on ollut Urtekramin Rhassoul savi shampoota. Ihan ok, vaahtoaa kivasti ja tuuheuttaa mutta hiukset jäävät takkuun helposti. Ovat hetken aika puhtaatkin. Kuitenkin luomushampoon käyttö (?) ja kilpirauhasen vajaatoiminta ovat aiheuttaneet hiustenlähtöä, mikä on erittäin kiusallista jo ennestään näin ohuilla hiuksilla.


Tänä aamuna en ollut uskoa silmiäni kun harjasin hiukset. Ne olivat tuuheat, puhtaat ja terveen tuntuiset! Ja ovat edelleen. Olin pessyt hiukset eilen illalla. Tosin laitoin ensin mustikka- ja sitten savi shampoota, mutta olen tehnyt niin ennenkin enkä ole huomannut vastaavaa vaikutusta. Hehkuttelin jo mielessäni, että tämä voisi olla joko lähdeveden (juotu 2 päivää), raakaravinnon tai kilpirauhasen paranemisen ansiota. Täytyy seurata tilannetta, miltä hiukset vaikuttaa jatkossa. :)

Nyt olen neljättä päivää lähes 100% raakaravinnolla, ja olo on tosi energinen! Ei väsymystä edes töissä. Eilen kävelin yhteensä 7 km ja salilla olin tunnin circuitissa. Tänään oli työpäivä 10-18, joten liikunnaksi riitti työmatkakävelyt (yht. 4 km). Olen oikein nauttinut ulkoilusta, kun on ollut lämpimät kelit.

Nyt tuli houkutus, isäntä lähti ostamaan Jäätelöautolta luomutuutteja, pitää varmaan maistaa... :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti